VIDEO Documentar despre sportivii de performanță vegani și vegetarieni

in EcoLIFESTYLE 23 March 2018 124 Views

Documentarul „From The Ground Up” își propune să dărâme mitul potrivit căruia persoanele care nu consumă carne nu au suficiente proteine în corp. Și face asta luându-le interviu mai multor sportivi profesioniști, din diferite arii, de la box, culturism și înot, până la dans și alpinism.

VIDEO Documentar despre sportivii de performanță vegani și vegetarieni

Santino Panico este un fost jucător de fotbal care se pregătește să participe la New York City Marathon. Pe parcurs ce se antrenează, aceasta realizează o serie de interviuri cu sportivi de performanță care au o dietă exclusiv pe bază de plante, fructe, legume și semințe. Toate au fost curpinse în documentarul „From The Ground Up”.

„Cuvântul «vegan» și cuvântul «atlet» nu prea merg împreună, pentru că există această idee preconcepută că dacă mănânci o dietă bazată pe legume, dacă nu mănânci carne, o să suferi de o deficiență de proteine”, spune campionul de anduranță Rich Roll în film.

„Arăt ca și cum corpul meu nu primește suficiente proteine?”, întreabă ironic culturistul Torre Washington.

VIDEO Documentar despre sportivii de performanță vegani și vegetarieni

Documentarul cuprinde opiniile și poveștile unor persoane din arii diferite ale sportului (dansatori, alpiniști, jucători de fotbal american, maratoniști, înotători, boxeri, culturiști, parașutiști,  surferi, skateboarderi etc), dar și ale unor doctori și activiști ai protecției animalelor. Filmul atinge subiecte precum istoria, etica, implicațiile sociale, efectele asupra mediului înconjurător și impactul asupra sănătății al consumului de carne.

De fiecare dată când sunt menționate studii, în colțul ecranului sunt citate și sursele. În plus, sunt incluse interviuri cu persoane care nu sunt vegane și vegetariene sau colegi de echipă ai sportivilor, ceea ce face documentarul mai prietenos cu cei care consumă carne.

Filmul își dorește să păstreze un ton imparțial și informativ, mai repede decât unul provocator și controversat, chiar dacă oferă sfaturi subtile despre cum poți să duci o viață vegană eficientă.

Alimente de origine vegetală ce conțin proteine

Medicul nutriționist Heather McClees a creat o listă de rețete pe bază de plante, fructe, legume, semințe pentru mic dejun, prânz, cină și gustări pentru femeile sportive. Printre ingredientele folosite în aceste rețete (și care conțin multe proteine) se află edamame, linte, fasole neagră, fasole verde, quinoa, nuci, năut, tofu, salată, chia, susan, semințe de mac, semințe de Floarea Soarelui, cacao neîndulcită.

vegis.ro

Comentarii

comentarii